طرقبه مشهد کجاست🏞️| آدرس دقیق 🌏| معرفی کامل 📜| جاهای دیدنی ⛺| عکس

1403-02-07
0 دیدگاه
گل های ارغوان در کنار جاده و تردد ماشین ها در دره ارغوان طرقبه مشهد 156453

شهر طرقبه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد است که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. این منطقه کوهستانی زیبا علاوه بر مسافران، بسیاری از مشهدی‌ها نیز در ایام تعطیل به بازدید از آن می‌روند. نام طرقبه از کلمه «ترقبذ» گرفته شده است که از دو بخش «تُرُق» و «بَذ» تشکیل شده و به معنی آبادی بزرگ است. این منطقه دارای آب و هوای بسیار خوشبخت کننده‌ای است و بسیاری از ییلاقات و روستاهای گردشگری را در خود جای داده است. همچنین، جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متنوعی را در اختیار دارد که باعث شده طرفداران بسیاری داشته باشد.

فضای سبز و آلاچیق ها در طرقبه مشهد 15645


🌏 طرقبه مشهد کجاست؟

طرقبه یکی از جاهای دیدنی استان خراسان رضوی در شهر مشهد واقع شده است. طرقبه در فاصله 26 کیلومتری از حرم امام رضا قرار دارد.

آدرس دقیق: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، ۱۸ کیلومتری مسیر جاده جاغرق در جنوب غربی مشهد، طرقبه مشهد

راهنمای دسترسی به طرقبه مشهد:

سفر به طرقبه اصلا کار سختی نیست و دسترسی به آن بسیار آسان است. برای سفر به طرقبه می‌توانید از ماشین شخصی یا مترو استفاده کنید.

  • با مترو: در ایستگاه ترمینال غربی پیاده شوید و در ادامه با اتوبوس یا تاکسی خود را به طرقبه برسانید.
  • با ماشین شخصی: نیاز است مسیری نیم‌ساعته طی کنید. ابتدا وارد خیابان وکیل‌آباد شوید، سپس در جاده‌ای که به‌سمت بلوار امام رضا می‌رود حرکت کنید تا به بلوار طرقبه برسید.
آدرس دقیق طرقبه روی نقشه 564851
برای دستیابی به آدرس دقیق طرقبه روی نقشه کلیک کنید

⛷️ تفریحات طرقبه را از دست ندهید

  1. زیپ‌ لاین
  2. اسب‌سواری
  3. قایق‌سواری
  4. پیست اسکی
  5. بانجی جامپینگ
  6. ماهی‌گیری در دریاچه تفریحی
  7. ماشین‌رانی یا پیست اتومبیل‌رانی
تفریحات طرقبه مشهد توضیحات
اسب‌سواری سوارکاری از ورزش‌های محبوب و البته کمی گران‌قیمت در منطقه طرقبه مشهد است. درصورتی‌که در زمینه بودجه تفریح خود محدودیتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با سوارکاری خاطره خوشی از سفر برای خودتان رقم بزنید.
ماشین‌رانی یا پیست اتومبیل‌رانی عاشق سرعت و رانندگی‌اید؟ طرقبه مشهد یک پیست اتومبیل‌رانی هیجان‌انگیز برای گردشگران و مردم شهر دارد که فرصت مناسبی برای خوش‌گذرانی و رانندگی با سرعت بالاست.
پیست اسکی اگر در زمستان به طرقبه مشهد سفر کردید و دوست داشتید روز متفاوتی تجربه کنید، حتما به پیست اسکی ویلاشهر سر بزنید. پیست اسکی یکی از تفریحات محبوب ساکنان و گردشگران است.
چالی‌دره مجموعه تفریحی و گردشگری چالی‌دره در نزدیکی طرقبه مشهد، یکی از جاهای تفریحی با تفریحات نسبتا ارزان‌قیمت است که روزانه تعداد بسیار زیادی از مردم مشهد و گردشگران برای تفریح به آنجا می‌روند.

ماشین رانی یا پیست اتومبیل رانی در مشهد 156453 پیست اسکی از تفریحات طرقبه مشهد 2541564

دریاچه و درختان سرسبز چالیدره 15645 محوطه سرسبز در کنار کوه و دریاچه چالیدره مشهد طرقبه 154156


🌦️ آب و هوای طرقبه مشهد

قبل از سفر به طرقبه مشهد، می‌توانید با آب و هوای این منطقه آشنا شوید طرقبه در دامنه کوه‌های بینالود واقع شده است و دارای آب و هوایی سرد و خشک است. این ویژگی‌ها باعث شده که در زمستان‌ها هوا بسیار سرد و برفی باشد، و در تابستان‌ها هوا خنک، لطیف و مطبوع باشد. این شرایط آب و هوایی زیبا باعث ایجاد رودخانه‌های خروشان، مراتع سرسبز، دره‌های خرم و کوه‌های استوار در طرقبه شده است.

یافت قدیمی خانه ها در فصل پاییز در طرقبه 154156


🏞️ جاهای دیدنی طرقبه

1. روستاهای دیدنی اطراف طرقبه

  • روستای ازغد: ازغد نام یکی از روستاهای خوش آب و هوا با مناظر دیدنی و چشم‌نواز در شهر طرقبه است.
  • روستای دهبار: دهبار نام یک روستای کوهستانی بسیار زیبا در ۱۴ کیلومتری طرقبه است که در دامنه کوه‌های بینالود قرار دارد.
  • روستای مایان: یکی دیگر از روستاهای پلکانی شهر طرقبه که شباهت زیادی به روستاهای شمال کشور دارد، روستای مایان یا مایون است.
  • روستای حصار: یکی دیگر از روستاهای ییلاقی طرقبه که از طبیعت چشم‌نواز و آب و هوای فوق‌العاده‌ای برخوردار است، روستای حصار نام دارد.
  • روستای کلاته آهن: در جنوب غربی شهرستان طرقبه روستایی به نام کلاته آهن وجود دارد که مملو از درخت تمشک و درختچه‌های سماق و زرشک است.
  • روستای کنگ: روستای کنگ در نگاه اول ما را به یاد ماسوله استان گیلان می‌اندازد؛ زیرا همانند شهر ماسوله دارای معماری پلکانی است و سقف هر خانه حیات خانه فوقانی را تشکیل می‌دهد. طبیعت بی‌نظیر روستای کنگ و معماری شگفت‌انگیز آن موجب شده تا بسیاری از مسافران به فکر حداقل یک روز اقامت در این روستا باشند.
  • روستای نغندر: نغندر نام یک روستای تاریخی و باصفا در مشهد است که در مسیر شهر طرقبه به روستای کنگ قرار دارد. قلعه قدیمی نغندر، گورستان تاریخی این روستا و مقبره شیخ جمال الدین محمد نغندری طوسی از آثار تاریخی روستای نغندر به شمار می‌رود که می‌تواند نشانه قدمت دیرینه آن باشد.
  • روستای جاغرق: روستای جاغرق را می‌توان یکی از زیباترین و مشهورترین روستاهای طرقبه برشمرد. این روستا در هفت کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته و آب و هوای بسیار مطبوعی دارد.

خانه با درختان سرسبز در روستای عنبران طرقبه 256415 درختان سرسبز و کوه ها در کنار خانه های روستایی در روستای مایان طرقبه 15415


2. پارک های اطراف طرقبه

1. پارک بهمن

پارک بهمن یکی از پارک‌های سرسبز و خوش آب‌وهوای طرقبه است که مساحتی نزدیک به ۸۵۰۰ مترمربع دارد و فضای دلنشینی برای پیک‌نیک و خوش‌گذرانی است. این پارک با درختان بلندش سایه‌بانی برای گردشگران است، فرصتی که اگر چند ساعت روی نیمکت بنشینید و به تماشای طبیعت بپردازید، به آرامش برسید. پارک بهمن، فضایی به مساحت ۲۷۰ مترمربع مخصوص بازی کودکان با وسایل بازی متنوع است.

2. پارک وکیل‌آباد

پارک وکیل آباد، پارکی سرسبز به مساحت ۲۵۰ هزار مترمربع با درخت‌های کهنسال نار، کاج، سرو و رودخانه‌ای است که از وسط آن می‌گذرد. پارک جنگلی وکیل‌آباد، از پارک‌های قدیمی طرقبه مشهد است که در دره‌ای باصفا قرار گرفته است و با بخش‌هایی ازجمله رستوران، بوفه و آلاچیق، فضای مناسبی برای تفریح ساکنان مشهد و گردشگران ایجاد کرده است.

3. پارک پونه

پارک پونه، باغی سرسبز، در کنار رودخانه است که به‌خاطر فضای دلنشینی که دارد، یکی از مشهورترین پارک‌های طرقبه مشهد محسوب می‌شود. این پارک سه آب‌نمای معروف و امکانات رفاهی مختلف ازجمله رستوران و آلاچیق و محوطه‌ی بازی برای کودکان دارد. گردشگران می‌توانند رایگان به پارک بروند و از شنیدن صدای دلنشین رودخانه لذت ببرند و چند ساعتی در طبیعت قدم بزنند.

پوشش گیاهی انبوه و سرسبز پارک وکیل آباد طرقبه 25626

امکانات رفاهی در کنار پوشش گیاهی سرسبز پارک پونه طرقبه 15456 وسایل و سرسره بازی کودکان در پارک بهمن طرقبه 485645

3. روخانه طرقبه مشهد

رودخانه طرقبه، یکی از مناطق زیبا و ییلاقی در شهرستان مشهد است که از رشته کوه‌های بینالود شروع شده و در امتداد آن از کوه فلسکه جاری می‌شود. این رودخانه در طول مسیر خود از بین دره‌های پرپیچ و خم ارغوان عبور کرده و در ابتدای باغ‌های پنج دره به رود دیگری که از روستای کلاته آهن جاری است، می‌پیوندد و سپس به رودخانه بار می‌رسد. این رود در ادامه پس از سیراب کردن باغ‌های اطراف به‌سمت بند گلستان جاری می‌شود. رودخانه طرقبه دارای طبیعتی سرسبز با آب و هوای بسیار فوق‌العاده است.

برای رسیدن به این منطقه، چندین راه دسترسی وجود دارد اگر با وسیله نقلیه می‌خواهید به اینجا بروید، باید وارد بخش طرقدره شده و به‌سمت روستای کلاته آهن حرکت کنید. سپس به‌محض رسیدن به رودخانه، مسیر جاده خاکی سمت چپ را پیش گرفته و پس از طی تقریبا دو کیلومتر، به این منطقه تفریحی برسید. اما اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی در طبیعت هستید، از رودخانه بار به‌سمت سرچشمه رودخانه حرکت کنید. زمانی که به محل تلاقی دو رودخانه کوچک و بزرگ رسیدید، منطقه پنج دره آغاز می‌شود و برای رسیدن به سرچشمه و استخر آن باید مسیر سمت راست را پیش بگیرید.

رودخانه در دل چنگل های سرسبز طرقبه مشهد 456454


🍕 شکم گردی در رستوران های معروف طرقبه

رستوران توضیحات
رستوران تشریفات طرقبه مشهد فضای سرسبز با ۱۴ آلاچیق خاص، کافی‌شاپ، سالن‌های مختلف و پارکینگ بزرگ با ظرفیت ۱۵۰۰ ماشین. آدرس رستوران تشریفات: مشهد، طرقبه، ۵۰۰ متر مانده به جاغرق، سمت چپ، مجموعه پذیرایی تشریفات
رستوران سران رستوران پنج ستاره با منوی باکیفیت، تالار پذیرایی و کافی‌شاپ. غذاها کمی گران‌اند اما کیفیت آن‌ها ارزش این هزینه را دارد. آدرس رستوران سران: مشهد، ابتدای جاده طرقبه، بین خیابان امام رضا ۱ و ۳
فست‌فود دیدار فضای گرم و صمیمی با طراحی مدرن در کنار رودخانه مصنوعی. ظرفیت پذیرایی ۲۰۰۰ نفر و قیمت‌های مناسب با کیفیت خوب غذاها. پارکنیگ اختصاصی دارد. آدرس فست فود دیدار: مشهد- طرقبه- نبش امام رضا ۱۰ و ۱۲

نمای ساختمان چوبی رستوران تشریفات در دل جنگل های سرسبز طرقبه 5645341


✅ جدول مشخصات بازار بعثت طرقبه

بازار بعثت توضیحات
آدرس و ساعت کاری
آدرس: مشهد، طرقبه، خیابان صاحب‌الزمان، بازار بین‌المللی بعثت- ساعت کاری: 9 صبح الی 22 شب
تفریحات – سینمای چندبعدی و مونوریل برای تجربه سرگرمی جذاب – پارک بازی کودکان برای سرگرمی کوچک‌ترین‌ها.
درباره بازار

– بازار بعثت طرقبه یکی از مهم‌ترین و بهترین بازارهای مشهد با محصولات هنری و سوغاتی‌های متنوع – فروشگاه‌های زیبا با سقف‌های چوبی و محوطه‌های گل‌کاری شده از ویژگی‌های زیبای این بازار – موقعیت خاص بازار در ارتفاعات سرسبز طرقبه، آن را به یک مقصد جذاب می‌ترقی‌دهد – امکانات رفاهی از پارکینگ تا رستوران‌ها و سینماهای چندبعدی، بازار بعثت را برای بازدیدکنندگان جذاب می‌کند.

ارسال دیدگاه