معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس دقیق روی نقشه

1402-03-09
0 دیدگاه
منوی غذایی رستوان 236263256312

غذاهای گوشتی محلی در شهر مشهد تاریخچه‌ی طولانی دارند و از قدیمی‌ترین غذاهای محبوب در این منطقه هستند. این شهر مشهور است به ششلیک مشهد و سایر غذاهای کبابی که طرز تهیه‌ی آن‌ها در طول زمان به یک هنر تبدیل شده است. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، پیشنهاد می‌شود چند روز قبل از سفر، از مصرف غذاهای کبابی خودداری کنید تا در رستوران‌های مشهد، از طعم و طراوت منحصر به فرد غذاهای گوشتی آنجا لذت ببرید. در ادامه، رستوران‌های مختلف با منوی گوشتی معرفی می‌شوند، اما به یاد داشته باشید که گوشت در بسیاری از رستوران‌های مشهد جایگاه ویژه‌ای دارد.

تنوع غذا در سفره رنگی رستوران های مشهد 4125415216314
کباب های مخصوص و مختلفات دورچین در رستوران های مشهد

رستوران‌های معروف مشهد

  • رستوران پسران کریم خیام
  • رستوران معین درباری
  • رستوران کلبه
  • رستوران روژه فود فکتوری
  • رستوران راستگو
  • رستوران ایتالیایی لیو
  • طباخی هفت تیر
  • رستوران سنتی ترمه
  • رستوران لیالی لبنان
  • باغ رستوران مهستان شاندیز

 

1- رستوران پسران کریم خیام

رستوران پسران کریم یکی از مشهورترین رستوران‌های مشهد است و شهرتی که دارد احتمالاً شما هم با آن آشنا هستید یا به آن سفر کرده‌اید. این رستوران دارای دکوراسیونی مدرن و لوکس است که مناسب برگزاری قرارهای کاری یا مراسم خاص مانند سالگرد ازدواج و تولد است.

منوی رستوران پسران کریم شامل انواع غذاهای گوشتی، کبابی، برنج و مخلفات است. برخی از غذاهای محبوب این رستوران شامل خوراک ماهیچه ران سرخ‌کرده، خوراک گوشت گردن، ششلیک ممتاز، باقالی پلو و استامبولی پلو هستند. در بخش مخلفات نیز، سوپ روز، زیتون پرورده، ماست موسیر و سالاد فصل انتخاب‌های خوبی برای شما خواهند بود.

آدرس دقیق رستوران پسران کریم خیام (روی نقشه)

دکوراسون مدرن با میزوصندلی کرم رنگ در رستوران پسران کریم خیام 64115246
نورپردازی و دیزاین مدرن و لوکس در رستوران پسران کریم خیام مشهد

2- رستوران معین درباری

رستوران معین درباری یکی از رستوران‌های معروف و محبوب در مشهد است. غذاهای کبابی اصلی این رستوران شامل چلو ششلیک مخصوص، چلو برگ، چلو گوشت مخصوص، چلو فیله، کباب زعفرانی و غیره می‌باشند. رستوران دارای آشپزخانه‌ای است که در آن این غذاها طبخ می‌شوند.

در معماری رستوران سنتی معین درباری، از هنر آینه‌کاری مشهد استفاده شده است. دیوارها و لوسترهای رستوران با جزئیات آینه‌کاری زیبا تزئین شده‌اند، که به شما احساسی از زیبایی و شکوه دوران قدیم می‌دهد. رستوران معین درباری دو شعبه در مشهد و یک شعبه در شاندیز دارد. شعبه شاندیز از معماری ایرانی الهام گرفته و دارای دو تالار به نام‌های آبگینه و آپامه است. این رستوران در استان خراسان رضوی واقع شده است.

آدرس دقیق رستوران معین درباری (روی نقشه)

دکوراسون چوبی و معماری زیبا در رستوران معین درباری 21631463416
معماری متفاوت و دیزاین مبله و میز و صندلی در رستوران معین درباری

3- رستوران کلبه

رستوران کلبه در مشهد با توسعه فعالیت خود تنوع غذایی را افزایش داده است. در منوی این رستوران، غذاهای ایرانی مانند چلو گوشت، چلو ماهیچه و جوجه کباب، خورش قیمه، خورش قرمه، چلو پاچین زعفرانی و زرشک پلو با مرغ موجود است. همچنین، در منوی غذاهای فرنگی، انواع پاستا، استیک، شنتیسل، بیف و چیکن استراگنف، لازانیا و غیره را می‌توان یافت. برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی، انواع ماهی، میگو و چلو ماهی نیز در دسترس است.

رستوران کلبه دارای ۳ سالن با معماری متفاوت است و همچنین یک سالن در فضای باز نیز دارد. اگر قصد دارید مراسم یا جشن خاصی را برگزار کنید یا برای جلسات آشنایی با افراد جدید استفاده کنید، می‌توانید یکی از سالن‌های این رستوران را انتخاب کنید.

آدرس دقیق رستوران کلبه (روی نقشه)

دکوراسیون چوبی و نورپردازی مدرن رستوران کلبه 5216316316321
نورپردازی چشمگیر و دیزاین چوبی و مدرن رستوران کلبه مشهد

4- رستوران روژه فود فکتوری

رستوران روژه فود فکتوری با دکوراسیون مدرن و نورپردازی خاص، جذابیت زیادی دارد. بخش داخلی این رستوران با المان‌هایی مانند لوسترهای قرمز، راه‌پله‌ای با نقوش رنگارنگ و بشکه‌های چوبی برعکس طراحی شده است. همچنین، بخش فضای باز این رستوران احساسی از رستوران‌های فرانسوی یا ایتالیایی را به شما القا می‌کند.

در منوی رستوران، غذاهای سنتی ایرانی وجود ندارد. اما علاقه‌مندان به پیتزا، برگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده با سس‌های مختلف، استیک، خوراک زبان، میگو، مرغ سوخاری، پاستا آلفردو، سالاد‌ها و صبحانه‌های فرنگی می‌توانند از انواع غذاهای خوشمزه استفاده کنند. همچنین، منوی کافه این رستوران نیز انواع نوشیدنی‌ها و دسرهای متنوع را شامل می‌شود.

آدرس دقیق رستوران روژه فود فکتوری (روی نقشه)

نورپردازی به رنگ بنفش رستوران روژه فود فکتوری 654152416415
معماری آجری و دیزاین متفاوت رستوران روژه فود فکتوری

5- رستوران راستگو

رستوران راستگو، یک رستوران قدیمی و معروف در شهر مشهد است. این رستوران در سال ۱۳۴۶ توسط آقای رضا راستگو تأسیس شد. اگر شما از افرادی هستید که در سفر به شهرهای جدید، ترجیح می‌دهید از محلی‌های بومی برای پیدا کردن رستوران استفاده کنید، احتمالاً زیاد است که به شما رستوران راستگو توصیه شود.

رستوران راستگو با منوی گوشتی متنوع، از جمله چلو ماهیچه، چلو ششلیک، گوشت گردن، کباب لقمه، کباب بختیاری و جوجه‌کباب، مورد توجه علاقه‌مندان به غذاهای کبابی قرار می‌گیرد. فضای رستوران راستگو کلاسیک است. با ستون‌های سنگ مرمر، لوسترهای بزرگ و درخشان، صندلی‌های طلایی با پارچه‌های آبی سلطنتی، شما به یاد می‌آورد که در خانه یکی از اقوام خانوادگی با تمام ارامش و راحتی در سالن پذیراییشان به استقبال مهمانان درآمده‌اید.

آدرس دقیق رستوران راستگو (روی نقشه)

بررسی رستوران راستگو مشهد :

سال تاسیس :  سال ۱۳۴۶ 

بنیانگذار رستوران : آقای رضا راستگو

میز تشریفات مجلل رستوران راستگو مشهد 65416541631
تابلوهای قدیمی و میزآرایی سلطنتی در رستوران راستگو مشهد

6- رستوران ایتالیایی لیو

رستوران ایتالیایی لیو در مشهد، یک مقصد مناسب برای علاقه‌مندان به پیتزا و پاستا است. فضای مدرن و مینیمال این رستوران، طراحی شده است به طوری که شباهت زیادی به رستوران‌های اروپایی دارد. با پنجره‌های بازونده به خیابان، میز و صندلی‌های مدرن، نورپردازی جذاب و گلدان‌های زیبا، رستوران لیو به محیطی دل‌چسب و متفاوت دعوت می‌کند.

منوی رستوران لیو شامل انواع پیتزاهای متنوعی مثل مارگاریتا، سبزیجات، پولو، گوشت و قارچ، سیسیلی، پروجا و … است. همچنین انواع پاستا و استیک نیز در اینجا سرو می‌شوند. برای پیش‌غذا، می‌توانید از سالاد سزار، نان سیر، سالاد مخصوص، سیب‌زمینی، کالزونه، سوپ روز و … استفاده کنید.

بهترین غذاهای رستوران لیو در مشهد :

رستوران ایتالیایی لیو در مشهد، یک مقصد مناسب برای علاقه‌مندان به پیتزا و پاستا است.

آدرس دقیق رستوران ایتالیایی لیو (روی نقشه)

پیتزا پپرونی خانواده به همراه سس دستی رستوران ایتالیایی لیو مشهد 652636125
پیتزا پپرونی خانواده به همراه سس مخصوص غذای اصلی رستوران ایتالیایی لیو مشهد

7- طباخی هفت تیر

طباخی هفت تیر یکی از طباخی‌های مشهد است که به طرفداران کله‌پاچه اختصاص می‌دهد. این غذا، مورد علاقه بسیاری از افراد است و به آن عاشقان وفاداری عمیقی دارند. با وجود اینکه برخی از افراد از کله‌پاچه نفرت دارند، اما طرفدارانش برای تجربه آن، حاضرند تا به شهر دیگری سفر کنند. در مشهد، طباخی هفت تیر یکی از مکان‌های معروف برای سرو کله‌پاچه است. این طباخی با ارائه این غذای خوشمزه، به علاقه‌مندان این دسته غذایی تجربه‌ای لذت‌بخش ارائه می‌دهد.

آدرس دقیق رستوران طباخی هفت تیر (روی نقشه)

سیرابی مخصوص طباخی هفت تیر مشهد همراه با لیمو تازه 4641634136
سیرابی مخصوص به همراه دورچین لیمو در طباخی هفت تیر مشهد

8- رستوران سنتی ترمه

رستوران سنتی ترمه در مشهد یکی از گزینه‌های مناسب برای میزبانی مهمانان از کشورهای دیگر است. این رستوران با المان‌های سنتی ایرانی خود، فرهنگ و زیست ایران را به مهمانان نشان می‌دهد. طراحی منحصربه‌فرد میز و صندلی‌ها، حوض آب داخل رستوران، نقاشی‌های ایرانی روی دیوارها و کاشی‌کاری‌های زیبا، جذابیت این رستوران را بیشتر می‌کند. در رستوران ترمه، بوی غذاهای سنتی ایرانی مانند کباب، کوفته تبریزی و میرزاقاسمی از آشپزخانه به مشام می‌رسد. این مکان مناسبی است برای افرادی که علاقه‌مند به تجربه رستوران‌های سنتی هستند و می‌خواهند به مهمانان خود فرهنگ و غذاهای ایران را معرفی کنند.

آدرس دقیق رستوران سنتی ترمه (روی نقشه)

دکوراسیون سنتی و قدیمی رستوران ترمه 416416416
تخت های چوبی و معماری سنتی در رستوران ترمه مشهد

9- رستوران لیالی لبنان

رستوران لیالی لبنان یک گزینه مناسب با قیمت‌های مقرون به صرفه است. با تمرکز بر غذاهای لبنانی، این رستوران انواع شاورما مرغ عربی، شاورما دجاج، کنتاکی، پیتزا بیروتی و پیتزا دجاج را ارائه می‌دهد. دکوراسیون ساده و مدرن رستوران مشابه فست‌فودها است. در اوقات تعطیل و آخر هفته‌ها ممکن است شلوغی در رستوران لیالی لبنان وجود داشته باشد، اما با رفتن در ساعات دیرتر و به‌طور کلی تا پاسی از شب، می‌توانید در فضای خلوت‌تری غذا خورده و لذت ببرید. این رستوران گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال غذاهای لبنانی با قیمت مناسب هستند و از طرح فست‌فودها لذت می‌برند.

آدرس دقیق رستوران لیالی لبنان (روی نقشه)

درب ورودی رستوران لیالی لبنان مشهد در شب 656641641
نمایی از محوطه ورودی رستوران لیالی لبنان مشهد در شب

10- باغ رستوران مهستان شاندیز

رستوران باغ مهستان شاندیز یک رستوران لوکس و مدرن است که به صورت باز و بسته میزبان مسافران و گردشگران است. ظروف سرو غذا، میز و صندلی‌ها، تزئینات دیوار و رنگ آن‌ها و شکل نورپردازی این رستوران را با سایر رستوران‌های مشهد متمایز می‌کند. در باغ مهستان شاندیز می‌توانید از منوی گوناگونی از غذاها استفاده کنید، از جمله ششلیک مخصوص، ماهیچه مخصوص، کباب بختیاری، کباب لقمه و ماهی قزل‌آلا. همچنین برای پیش‌غذا، ماست چکیده، ماست بادمجان، زیتون ‌پرورده، سوپ مخصوص و سیرترشی انتخاب‌های بسیار خوبی هستند. در کافه باغ رستوران مهستان شاندیز نیز می‌توانید انواع نوشیدنی گرم و قهوه‌ها را همراه با دسر و کیک لذیذ سفارش دهید. این رستوران معمولاً برای قرارهای خاص، میزبانی از افراد ویژه و دورهمی‌های رسمی و خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آدرس دقیق باغ رستوران مهستان شاندیز (روی نقشه)

حوض آب در محوطه باغ رستوران مهستان شاندیز 12632131246341
دیزاین سنتی و حوض پرآب در محوطه باغ رستوران مهتان شاندیز

 

ارسال دیدگاه