بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی | ارزانترین منطقه | گرانترین منطقه

1402-10-12
0 دیدگاه
آپارتمان های منسجم در زیر آسمان ابری شهر نیشابور 4687867487

استان خراسان رضوی، به عنوان دومین پایتخت ایران پس از تهران، با شهرتی که به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می‌شود، از نظر اقتصادی، تجاری و گردشگری به شدت پویاست. این شهر به مراتب به یک مقصد محبوب برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. اما بهترین مناطق خراسان رضوی برای سرمایه گذاری کدام اند؟ در ادامه برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید تا به طور کامل به بررسی آن بپردازیم.


8 تا از بهترین مناطق برای سرمایه‌ گذاری در خراسان رضوی

برای افرادی که به دنبال خرید خانه در مشهد هستند یا می‌خواهند بهترین محله‌ها را برای سکونت یا سرمایه‌گذاری شناسایی کنند، اطلاعاتی درباره قیمت‌ها و موقعیت جغرافیایی محله‌ها امر ضروری است. از جمله مناطق ایده ال برای سرمایه گذاری ملک در خراسان رضوی عبارتند از؛

1. مشهد

شهر مشهد، در حاشیهٔ رودخانهٔ کشف‌رود و در دشت مشهد، میان دو کوهستان مهم به نام‌های هزارمسجد و بینالود، پراکنده شده است. این شهر با بیشترین ارتفاع ۱۱۵۰ متر و کمیترین ارتفاع ۹۵۰ متر، دارای تنوع ارتفاعات قابل توجهی است. آب و هوای مشهد، متغیر، اما معتدل و به سمت سرد و خشک متمایل است. این اقلیم از تابستان‌های گرم و خشک گرفته تا زمستان‌های سرد و مرطوب، ویژگی‌های خود را دارد. حداکثر دمای تابستانی در شهر ۴۳ درجه بالای صفر و حداقل دمای زمستانی آن ۲۲ درجه زیر صفر است.

مشهد به ۱۳ منطقهٔ شهرداری تقسیم شده است و ریاست شهرداری این شهر توسط شورای شهر ۱۵ نفره انتخاب می‌شود این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه است که ارتباط فعالیت‌های آن را با سایر شهرها فراهم می‌سازد. حمل و نقل داخلی در مشهد توسط سیستم‌های تاکسی‌رانی، اتوبوس‌رانی و قطار شهری انجام می‌شود اگر شما قصد سرمایه گذاری دارید،می‌توانید برای خرید ویلا در مشهد روی لینک رنگی شده کلیک کنید.

مشخصات شهر مشهد:

  • بیشترین ارتفاع: 1150متر
  • کمترین ارتفاع: 950 متر
باغ ویلا استخردار در مشهد 156487987
باغ ویلا شیک استخردار در مشهد

اقتصاد مشهد بیشتر بر اساس گردشگری مذهبی و تمرکز بر حرم امام رضا تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی متنوع، سبب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر شده است در ادامه به انواع محله ها در مشهد برای سرمایه گذاری می‌پردازیم:

گرانترین محله‌ها در مشهد برای سرمایه گذاری

  1. احمدآباد (مشاهده آدرس روی نقشه)
  2. بلوار سجاد (مشاهده آدرس روی نقشه) 
  3. محله هاشمیه (مشاهده آدرس روی نقشه) 
  4. محله‌ی‌کوه‌سنگی (مشاهده آدرس روی نقشه) 
  5. بلوار خیام (مشاهده آدرس روی نقشه) 
  6. محله هفت تیر (مشاهده آدرس روی نقشه) 
  7. محله دانشجو (مشاهده آدرس روی نقشه) 
  8. محله‌ باهنر
محله ی سرسبز کوه سنگی برای سرمایه گذاری 21564848
بهترین منطقه بکر برای سرمایه گذاری در محله ی کوه سنگی

محله‌های متوسط شهر مشهد برای سرمایه گذاری

  1. محله بازار رضا: بازار بزرگ رضا ، اصلی‌ترین بازار مشهد، در مجاورت حرم مطهر امام رضا قرار دارد است.
  2. خیابان دانشگاه: معروف‌ترین مراکز از جمله: هتل لاله و تارا، برج تجاری اداری آلتون و پارکینگ بزرگ از مراکز معروف این خیابان هستند.
  3. بلوار کاوه (مشاهده آدرس روی نقشه) 
  4. خیابان سناباد (مشاهده آدرس روی نقشه) 
  5. خیابان نواب‌صفوی (مشاهده آدرس روی نقشه) 
محله بازار رضا در مشهد 415847874
محله پر جمعیت بازار رضا مشهد

ارزانترین محله‌ها در مشهد برای سرمایه گذاری

  • محله‌ی خواجه ربیع: متاسفانه امکانات رفاهی و معیشتی کمی وجود دارد، یکی از اصلی‌ترین مشکلات محله خواجه ربیع، وجود معتادان مهاجر است که باعث از بین رفتن امنیت در این محله شده است.
  • شهرک رجایی (مشاهده آدرس روی نقشه) 

2 . نیشابور

شهر نیشابور به عنوان مربوطه‌ای متنوع و غنی از اندیشمندان، شاعران، عارفان، و تاریخ‌نویسان شناخته می‌شود و با داشتن جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری فراوان، یکی از شهرهای فرهنگی ایران به شمار می‌رود. از بزرگانی که آرامگاه‌های آنها در این شهر وجود دارد، می‌توان به حکیم خیام و عطار نیشابوری اشاره کرد.

نام‌های قدیمی شهر نیشابور نیز به شمار زیادی می‌رود؛ از جمله آن‌ها می‌توان به عباراتی مانند ریوند، نیسایه، ابرشهر، نیسابور، نشابور، شهر فیروزه، و اُمُ البلاد خراسان اشاره کرد. فاصلهٔ شهر نیشابور از تهران حدود ۷۶۴ کیلومتر است، که با سفر زمینی حدود ۸ ساعت و با سفر هوایی تا فرودگاه هاشمی نژاد مشهد حدود ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه به طول می‌انجامد. مسافت بین فرودگاه هاشمی نژاد مشهد و نیشابور حدود ۱۰۰ کیلومتر است.

فواصل نیشابور از دیگر شهرها به شرح زیر است:

  • فاصله نیشابور تا اصفهان: ۱۰۳۱ کیلومتر
  • فاصله نیشابور تا شیراز: ۱۲۷۶ کیلومتر
  • فاصله نیشابور تا تبریز: ۱۳۸۸ کیلومتر
  • فاصله نیشابور تا مشهد: ۱۲۸ کیلومتر

خیابان‌های اصلی شهر نیشابور برای سرمایه گذاری

اگر به دنبال خرید خانه یا زمین در شهر نیشابور هستید، تعدادی از خیابان‌ها و محله‌های معروف در این شهر را در نظر بگیرید. این محله‌ها و خیابان‌ها معمولاً امکانات راحتی، دسترسی آسان به خدمات عمومی و موقعیت جغرافیایی مناسبی برای سکونت یا سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند. در اینجا چندین خیابان اصلی برای خرید آپارتمان در نیشابور به شما توصیه می‌شود:

  • خیابان امام خمینی
  • خیابان فردوسی
  • محله ارگ
آپارتمان های منسجم در زیر آسمان ابری شهر نیشابور 4687867487
آپارتمان های منسجم در شهر نیشابور

3. سبزوار

شهرستان سبزوار با مساحت ۳۸٫۷۵ کیلومتر مربع واقع در فاصله ۲۳۰ کیلومتری مشهد و ۶۶۰ کیلومتری تهران، در غرب استان خراسان رضوی و در شمال رشته کوه جغتای قرار دارد. شهرستان سبزوار دارای دو بخش، مرکزی و روداب، است. این منطقه محدوده‌ای جغرافیایی میان رشته کوه جغتای به شمال و رشته‌کوه کوه‌میش به جنوب را فراهم می‌کند.

سبزوار در شمشیرزاده غربی ایران قرار گرفته و دارای اقلیم معتدل در قسمت‌های شمالی و شرقی و هوای گرم در قسمت‌های جلگه‌ای است. رشته کوه جغتای باعث جدایی دشت جوین از جلگه اصلی سبزوار می‌شود و رشته‌کوه کوه‌میش نیز در جنوب این منطقه واقع شده است. دو رشته رودخانه فصلی به نام کال شور وجود دارد که سیلاب‌های دشت سبزوار را به نمکزارهای کویر هدایت می‌کنند شهرستان سبزوار بهترین مراکز خدمات درمانی و عمومی را دارا می‌باشد اگر شما قصد سرمایه گذاری دارید،می‌توانید برای خرید ویلا در سبزوار روی لینک رنگی شده کلیک کنید.

ویژگی شهرستان سبزوار:

  • مساحت: ۳۸٫۷۵ کیلومتر
  • اقلیم: معتدل
ویلا ومحوطه سازی در سبزوار 56478644
ویلا مدرن استخردار در سبزوار

4. تربت جام

شهرستان تربت جام در شرق خراسان با موقعیت جغرافیایی بین مدارهای 60 درجه و 15 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 34 درجه و 35 دقیقه تا 35 درجه و 47 دقیقه طول شرقی واقع شده است. مساحت تقریبی این شهرستان 8166 کیلومتر مربع و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا 928 متر است. با تقسیمات کشوری، تربت جام دارای 5 بخش (مرکزی، صالح آباد، نصر آباد، بوژگان، پائین جام) و 10 دهستان است.

شهرستان تربت جام از شمال به شهرستان سرخس، از مغرب به شهرستان‌های فریمان و تربت حیدریه، از جنوب به شهرستان تایباد و از شرق به کشورهای ترکمنستان و افغانستان محدود است. بافت اقلیمی شمالی کوهستانی و جنوبی دشت و جلگه است. شهرستان به عنوان یک منطقه محروم و کویری شناخته می‌شود. همچنین، از جاذبه‌های تاریخی مهم می‌توان به مسیر ابریشم و آثار باستانی در شهر کهن نیشابور اشاره کرد اقلیم تربت جام خشک و نیمه خشک شمال شرقی ایران است و میانگین بارندگی سالانه آن کاهش یافته و کمتر از مشهد است همجنین شما می توانید برای خرید زمین در تربت جام بهترین سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

مشخصات شهر تربت جام:

  • مساحت: 8166 متر
  • ارتفاع متوسط از سطح دریا: 928 متر

5. تربت حیدریه

شهرستان تربت حیدریه با وسعت ۶۱۷۵ کیلومتر مربع در جنوب غربی مشهد واقع شده است ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۱۴۵۰ متر است. بلندترین قله شهرستان، قله ملکان با ارتفاع ۳۰۱۳ متر است. شهرستان تربت حیدریه با ویژگی‌های جغرافیایی منحصر به فرد خود، ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ویلا است. با وجود وسعت مناطق طبیعی، ارتفاعات ملایم و قله‌های دیدنی، این شهرستان به عنوان مقصدی آرام  برای داشتن یک ویلا استثنایی است.

پیشنهاد می‌شود که برای سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ویلا در تربت حیدریه، به دنبال مناطق دلنشین و با دسترسی آسان به مناظر زیبا بگردید.

مشخصات شهر تربت:

  • وسعت: ۶۱۷۵ کیلومتر مربع
  • ارتفاع آن از سطح دریا: ۱۴۵۰ متر 
سقف کاذب نورانی اتاق پذیرایی خرید ویلا در تربت حیدریه 4668464488
تربت حیدریه، بهترین مناطق برای خرید ویلا در خراسان رضوی

6. گناباد

گناباد، جنوبی‌ترین شهرستان استان خراسان رضوی است و از نظر تاریخی و طبیعی یکی از قدیمی‌ترین نواحی ایران به‌شمار می‌آید. با قدمتی که به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد، مرکز این شهرستان، شهر گناباد است که در سرشماری سال ۱۳۹۵، حدود ۸۸٫۷۵۳ نفر جمعیت دارد. این شهرستان با دو بخش و چهار دهستان به دارایی‌های طبیعی و تاریخی غنی افتخار دارد.

برای خرید زمین در گناباد می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد.

مشخصات شهر گناباد:

  • قدمت: دوره هخامنشیان
  • جمعیت: سال ۱۳۹۵، حدود ۸۸٫۷۵۳ نفر

7. قوچان

قوچان، با نام تاریخی آساک یا خبوشان شناخته می‌شود. این شهر در ۱۲۰ کیلومتری مشهد واقع شده و دارای مرز بین‌المللی با ترکمنستان می‌باشد. با ارتفاع ۱۳۵۰ متر از سطح دریا و در محیطی که در بین ارتفاعات هزار مسجد و آلا داغ قرار دارد، قوچان از آب و هوای معتدل و سرد بهره‌مند است.

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه خرید آپارتمان در قوچان هستید، با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر و نیز رونق اقتصادی آن، خرید آپارتمان می‌تواند یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری و سکونت باشد.

مشخصات شهر قوچان:

  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۳۵۰ متر 
  • اقلیم: آب و هوای معتدل و سرد
اتاق پذیرایی فرش شده خرید آپارتمان در قوچان 156479875
اتاق پذیرایی فرش شده مبله در قوچان

8. تایباد

تایباد، مرکز شهرستان تایباد در نزدیکی مرز ایران و افغانستان واقع شده است. این شهر با نام تایب‌آباد شناخته می‌شود و در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب تربت جام و ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. با ارتفاع ۸۰۶ متر از سطح آب، تایباد به عنوان یکی از شهرهای استان خراسان رضوی دارای اهمیت واقع شده و در مسیر ارتباطی تربت جام و فریمان به مشهد متصل می‌شود.

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ویلا در تایباد هستید، با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و پتانسیل توسعه اقتصادی، خرید ویلا می‌تواند یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری و استفاده از فرصت‌های منطقه باشد.

مشخصات شهر تایباد:

  • ارتفاع از سطح آب: ۸۰۶ متر
  • موقعیت: 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد
نمای ساختمان سنگی خرید ویلا در تایباد 45687464
تایباد، بهترین منطقه برای خرید ویلا

ارسال دیدگاه